Nordic Walking

Nordic Walking to całoroczna forma aktywności ruchowej w terenie, polagająca na marszu z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanych do tego celu kijów. Nordic walking , który wyłonił się z narciarstwa biegowego, jest obecnie odrębną metodą ćwiczeń fizycznych, które są bezpieczne i skuteczne dla wszystkich, jest przyjemną formą spędzania wolnego czasu. Przeprowadzone badania potwierdzają pozytywny wpływ tej formy rekreacji na nasze zdrowie i samopoczucie.

Nordic Walking to sport, który uprawiany może być zarówno przez aktywnych sportowców jaki i przez osoby o słabej kondycji fizycznej. Może być uprawiany przez osoby młode jak i osoby starsze. Nordic walking umożliwia utrzymanie kondycji i formy na wysokim poziomie. Uprawiany regularnie wysoko podnosi ogólną sprawność fizyczną.

Prawidłowa technika nordic walkingu nie tylko dostarcza sportowej radości ale także przynosi mnóstwo korzyści ważnych dla zdrowia.

Nordic Walking w punktach :

1. Brak ograniczeń wiekowych do uprawiania NW

2. Dla osób o różnym poziomie sprawności fizycznej

3. NW to bezpieczna forma aktywności fizycznej

4. NW to sport bardzo towarzyski.

5. NW poprawia stan psychofizyczny organizmu, sampoczucie i nastrój

6. NW doskonale kształtuje smukłą, sportową sylwetkę, poprawia wygląd talii, ud, pośladków

7. NW to mnóstwo korzyści zdrowotnych:

- NW uruchamia ok 90% mięśni ( mięśnie pleców, obręczy barkowej, mięśnie kończyn górnych, mięśnie klatki piersiowej, mięśnie brzucha, mięśnie kończyn dolnych)

- NW odciąża stawy kończyn dolnych oraz kręgosłupa, wpływa na poprawę funkcjonwania mięśni stabilizujacych kręgosłup, poprawia ruchomość pleców i zapobiega bólom ramion i kręgosłupa ,wpływa korzystnie na układ kostno- stawowy np. osteoporozę

- NW wzmacnia serce, wspomaga pracę układu sercowo-naczyniowego, obniża spoczynkową wartość tętna i ciśnienia krwi

- dzięki intensywnej pracy mięśni klatki piersiowej wzmacnia mięśnie oddechowe

- u cukrzyków zwiększa wykorzystanie glukozy i zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę

- NW pozytywnie wpływa na gospodarkę tłuszczową- obniża poziom „ złego” cholesterolu

- usprawnia metabolizm

- zwiększa odporność organizmu jak każdy wysiłek wytrzymałościowy, podejmowany w różnych warunkach atmosferycznych

8. W zależności od tempa marszu i jego techniki zwiększa się wydatek energrtyczny o 20%- 46% w porównaniu ze zwykłym marszem. W ciągu godziny marszu z kijami tracimy ok 120 kcal więcej niż podczas zwykłego marszu.

9. NW zwiększa pobór tlenu o ok 20-23% w stosunku do marszu bez kijów.

10. W zależności od potrzeb NW można traktować jako:

- trening sportowy

- urozmaicenie spacerów rekreacyjnych

- pomoc podczas wędrówek turystycznych

- pomoc w profilaktyce zdrowotnej lub jako formę rehabilitacji po przebytych chorobach i urazach.


Zapytaj o zajęcia

Trening

  • Profesjonalnie przeprowadzony przez instruktora Nordic Walking trening, podaczs którego nauczysz się prawidłowej techniki marszu z kijami. Podczas treningu dowiesz się również jakie kieje są dla Ciebie idealne, dlaczego opanowanie prawidłowej techniki marszu jest tak ważne w kontekście Twojego zdrowia, poznasz wiele ćwiczeń z wykorzystaniem kijów.

    Na kolejnych treningach oprócz doskonalenia prawidłowej techniki marszu poznasz wiele ćwiczeń: siłowych, wzmacniających, rozciągających, ćwiczeń z przyborem GYMSTICK (gumy oporowe).

    W NW wyróżniamy trzy poziomy zaawansowania:

    1. Poziom podstawowy (zdrowotny)- dla osób początkujących, technika rekreacyjno - zdrowotna adresowana przede wszystkim dla osób z ograniczeniami ruchowymi, bólami w okolicach : kręgosłupa, stawów biodrowych, kolanowych, stóp.

    2. Poziom fitness - marsz techniką klasyczną ( bardziej dynamiczną), dzięki której możemy osiągnąć lepsze rezultaty

    3. Poziom sportowy - intensywny trening, łączy w sobie marsz, bieg, skoki, obejmuje trening w różnych terenach również górskich.

    Zalecany cykl treningów pozwalający utrwalić prawidłową technikę marszu to 4 spotkania.

    Czas trwania treningu ( 1-1,5h) i miejsce treningu ustalane indywidualnie. Nie musisz posiadać własnych kijów - bezpłatnie udostępniam kije szkoleniowe. Obowiązuje strój sportowy.

    Chcesz przyjść z koleżanką, kolegą lub chcesz zorganizować zajęcia Nordic Walking w większej grupie osób - zapraszam.

    Cennik

    Trening indywidualny NW 1-1,5 h - 30 zł

    Trening grupowy:

    2 osoby - 40 zł/parę

    3 osoby i powyżej - 50 zł/grupę

    Dla osób korzystających z usług dietetycznych gabinetu:

    Trening indywidualny NW 1-1,5 h - 20 zł

    Karnet 4 treningi indywidualne - 100 zł

Ćwiczenia